Sommarjobb!

Tjo alla glada. Hoppas att ni är på bättre humör än vad jag är på. Har gått lite dåligt med filmen och sånt där så jag är inte jätteglad alltså. Det var tyvärr bara jag och Frida som kom för att spela in och det går inte att göra en sån film på bara två personer. Nä men jag ska försöka att inte tänka på det för jag blir bara sur och besviken så. Det jag skulle berätta var att för ett tag sen så ringde jag och skulle söka sommarjobb på plantering. Jag ringde då en kille som hette Jim och vi pratade lite och sen sa han att han skulle höra av sig ef´ter en vecka ungefär. Idag så ringde han tillbaka och meddelade att jag fick jobbet! Det var ju jätte bar och så men grejen är den att jag är ensam tjej och kommer inte ha nån där som jag känner sen tidigare. Det kanske inte kommer bli så roligt och det kommer då med säkerhet bli väldigt jobbigt men det är ju pengarna som räknas. Måste ju börja spara till sommarn. Så nu har jag två sommar jobb typ. Det ena är ju då planteringen och det andra är ju att stå i en cafeteria och sälja fika och sånt ibland. Det andra jobbet är bara då jag behöver tjäna lite pengar och om jag behövs så det är inte så att jag är fast anställd men ni fattar. Då kommer man vara lite rik i sommar. Blir super att vara rik till London resan så att man kan shoppa massa snyggt! Åhh, ni fattar inte hur glad jag blev. Inte för att jag ser fram emot att jag ska plantera men som sagt pengar pengar, baby...
Känner mig förresten lite trött idag efter allt fix med filmen, så jag blir nog inte uppe så länge idag. Väntar bara på att mamma och Stellan ska komma hem med en ny bäddmadras till min säng. Jag ska få en tjockare så att sängen blir mjukare. Apropå det så kommer jag att måla om sängramen snart så att jag slipper komma in i mitt rum och se en jätte ful trä färgad sak. Har lite mer info om rummet senare eftersom att jag har ganska mycket att berätta om det. Kände att inlägget blev för långt igen så.
pusspuss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0