Så roligt vi hade!

Hej hej, jag nu varit och sett melodifestivalen deltävling 2 i Skellefteå. Det var super roligt så länge det varade med det kändes som om det tog slut efter en halv  timma. Det var nog för att man inte satt och såg det på tv skulle jag tro. Hela kvällen blev lyckad men jag känner nu såhär i efterhand att jag skulle ha tagit av mig pumsen sen när vi skulle gå till bilen som var typ en kilometer bort... Jaja, det var ju såklart inte så kvällen började. Först åkte jag då till jörn med Pappa och Ebba. Bilturen kändes hur lång som helst men tillslut var vi framme. VI åt och hade det trevligt och ja, vi skulle se fredag den trettonde men det blev inte var alldeles för trött så vi gjorde annat. Dagen där på dvs lördag var mycket intressantare! Det började med att jag vaknade, fikade och såg lite på tv. Försökte börja dagen lugnt så att det inte skulle kännas så stressigt. Sen började jag att packa lite av det jag skulle ha med mig eftersom att jag inte skulle göra mig i ordning i jörn utan i skellefteå. Pappa körde oss till boliden korsningen där Kicki och Elin väntade på oss för att sedan åka vidare till skellefteå. Jag var i desperat behov av att gå på stan för att hitta en klänning som jag kunde ha på mig senare på kvällen så jag åkte in dit och hittde en fin på cubus. Efter ett tag var jag klar att ge mig av till ursviken (det ligger bara en mil från skellefteå och elins föräldrar bor där så det var där vi gjorde oss klara) jag duschade, tog på mig klädrena, använde proactive, sminkade mig och sen var jag fitt for fight! Jag Ebba och Elin körde in till stan för att äta på max före ;p men det var så mycket folk där så vi fick dessvärre fara på frasses och äta men det funkade det också. Vi ville ju såklart ha något att tugga på under självaste festivalen så vi åkte på karamell tåget och köpte godis. Efter det var det äntligen dags att bege sig mot skellefteå kraft arena. det var så mycket bilar där så vi parkerade bilen typ en kilometer bort så vi fick gå därifrån och jag som hade pums, plus att det var 20 gader kallt, Ni kan ju tänka er! Jo precis ingen härlig tanke... men vi kom iallafall in välbehållna. Vi lämmnae jackorna i klädlogen och sen skulle vi leta reda på våra platser. Jag kan säga att det var inte det lättaste jag har gjort... Efter några minuters letande så hittde vi det iallafall. Sen fick alla som kommit dit underhånning av bla Krister Björkman och nåt dansband där han som sjunger i singing bee var med i. Det var kul att se och höra på men sedan började det hela stora direktsändna och då blev jag faktiskt nervös! 
Det var jätte bra att höra när man var där fast vissa som jag har pratat med tyckte att det inte var så bra. Jaja, det är ju klart att det blir bättre när man känner stämningen i hela arenan men det var faktiskt bättre än förra deltävlingen. jag tyckte liksom mitt sälskap att Måns var bäst och det var rätt låtar som gick vidare. Efter att ha sutiit i mer än en timma på en stol var det nu dags att gå mot bilen igen. Det var lika kallt och det gjorde lika ont i fötterna som första gången. men det blev genast bättre när vi hade börjat åka mot Jörn igen där mina små älsklingar väntade. Vi hade tom kul i bilen där vi lyssnade på ABBA musik och sjöng som tokar. Haha okej då inte riktigt som tokar men.. När vi kom fram till Jörn så var jag så trött efter en hel dag med händelser att jag nästan inte orkade göra något. Vi såg på nån konstig film och sen gick jag och la mig. Men jag sovde då gott =)
pusspuss






Detta hade jag på mig + pumsen då.
festtopp: Cubus 199:- Guldiga smycken: Cubus 40:- och 30:-
strumpbyxor: H&M 60:-




Det började sakta men säkert att fyllas med folk.





Medans vi väntade så gick Elin in på internet och kollade lite =)






Lili och Sussie var på G ;)







Markoolios låt var nog ingen hit...







H.E.A.T rockade loss (hehe)







Jag vet faktiskt att mannen som bran hette Vigo :p







Coockies N beans sjöng fint.







Amy var glittrig och söt. Synd att hon ser ut att vara typ 12 år gammal i dessa kläder.







Men Måns var ändå bäst! =)







I greenroom satt artisterna och väntade på resultaten.







Måns med tjejerna i coockies N beans och H.E.A.T i bakrunden :)









Sofia Janokk gäst sjöng Waterloo på samiska. Det var jätte fint :)

(Jag har mer bilder men jag la bara ut dem som jag tyckte var viktigast)  







Kommentarer
Postat av: minna

vad fin du var :)

2009-02-17 @ 19:08:30
URL: http://minnalindgren.blogg.se/
Postat av: modeinlife

Tack så mycket :D

2009-02-17 @ 21:12:32
URL: http://modeinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0